سلام ببخشید ایا میشه از این برنامه ها به صورت ترکیبی استفاده کرد مثلن صبحونه ی بسته و ناهار ی بسته دیگه یا ن اگه صبحونه یه بسته رو انتخاب کردیم ناهار هم از اون بسته باشه؟
زهرا

سلام ما خودمون نون میپزیم با ارد گندم محلی ایا میشه از اون نونها استفاده کرد؟
زهرا

میشه این اش رو ب ا چند روز درست کرد بعد فریز کنیم یا تو یخچال بزاریم،؟
الهه

با سلام مدت 36روز که روزه آب گرفتم اما طبق فرمایشات همچنان زبان سفید رنگ و هیچ گونه آثاری از پاک سازی روی زبان آشکار نشده لطفا راهنمایی بفرمائید اشکال کار کجا میباشد و تاکی در صورت ادامه این روند روزه را ادامه دهم
حسن م

این چه بدبختی همچین مزاج پستی گیر ما افتاده یا ما گیرش افتادیم. غیر از کارهای ورزشی و خشن این آشغال به درد هیچی نمیخوره. نه قدرت تمرکز داری نه میتونی درست درس بخونی. نه انعطاف نه زیبایی ظاهری. صفراوی ها اکثرا کمبود عاطفی دارن. محبت در اونها سریع میل میکنه به شهوت برای همین اگه مقید به دین و اخلاق باشن مجبورن هی احساساتش رو سرکوب کنن. با شنیدن صدای بچه هم ممکنه تحریک بشی. اگه مذهبی باشی تبدیل میشی به یک آدم خشک و عبوس. من و خانواده ام به خاطر این مزاج به فنا رفتیم ... لعنت به این قسمت ...


فلک ریده

سلام دکتر بنده ساکن شاهین شهر اصفهان هستم و بسیار علاقه مند به به یادگیری طب ایرانی و اسلامی هستم از کجا و چطور می تونم شروع کنم تا انشاالله یادگیریم هم برای خودم هم دیگران مفید و با فایده باشه اگه لطف کنید یه شماره برام ارسال کنید
سعید ت

خدا حفظتون کنه آقای دکتر الهی تو هردو دنیا همرا خانواده محترمتون عاقبت بخیربشید ان شاءالله.
.

سلام و عرض ادب طبق جدول اخلاط چهار گانه لطفا درمان زود انزالی را ارائه فرماییدکه قانون کلی میباشد با تشکر
عباش شاه محمدی

سلام استاد و طبیب گرامی.. چند تا سوال داشتم.. 1.دخترم همیشه لب هایش ترک خورده است چند روز شقاقی هست با حرف زدن خون میشه.. روغن نارگیل و.. میزنم اما بر میگرده.. البته خودمم همین طوری هستم لب هایم معمولا خشک.. لطف کنید راهنمایی کنید. 2 دخترم که 11 سالشه و قاعدگی بسیار نا منظم داره علاوه بر دستور سیب گلاب و... می‌تواند از رازیانه هم در روزهای پاک استفاده کند تشکر
کوثر

سوالی ندارم. به این وسیله از سایت مفید و وزین تون نهایت تشکر دارم. بسیار کارشناسی و پر محتوا هست.
صفری
کد : 34620
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
خبرها و نظرها
Share Email
تزریق "سم ناامیدی" توسط یک پزشک چگونه زندگی بیمار را به فنا می‌دهد؟!

بسم الله الرّحمن الرّحيم

و صلّى اللّه على محمّد و آله الطّاهرين و لعنة الله على اعدائهم اجمعين

 

 

 

 


 

تزریق "سم ناامیدی" توسط یک پزشک چگونه زندگی بیمار را به فنا می‌دهد؟!

 

 

 

 

 


تزریق "سم ناامیدی" توسط یک پزشک چگونه زندگی بیمار را به فنا می‌دهد؟!

«زندگی‌ مشترک من نابود شد! پزشک متخصصی که برای درمان به او مراجعه کرده بودم به من گفته بود این بیماری در تو پیشرفت می‌کند و در ۴۰سالگی فلج می‌شوی و اگر بچه‌دار شوی فرزندت هم مبتلا می‌شود!»، با همین یک جمله، همسرم از من جدا شد و...

 

 

 

 

 

دکتر "رضا منتظر" از پزشکان، محققان و مؤلفان متعهد کشورمان است که علاوه بر حوزه پزشکی نوین، سالیان درازی است که در حوزه طب سنتی مشغول به تحقیق و مداوای بیماران است.

 

 

 

 

در حوزه پرچالش نظام سلامت امروز کشورمان، نشستن پای صحبت‌های اساتید حوزه طب سنتی و شنیدن تجربیات درمانی آنها در مواجهه با بیماران مختلف و بعضاً بیماران صعب‌العلاج، برای ترسیم ضروریات و الزامات اصلاح نظام سلامت کشورمان می‌تواند بسیار راهگشا و مفید فایده باشد.

 

 

 

 

 

در مطلب پیش‌ِرو، دکتر منتظر تجربه درمانی خود با یک بیمار مبتلا به "اسپوندیلیت‌ آنکیلوزان‌" را که یک‌ بیماری‌ مفصلی پیش‌رونده‌ است بازگو می‌کند و در اثنای این روایت، واقعیتی تلخ در حوزه پزشکی نوین و آنچه به‌صورت روزانه در بسیاری از بیمارستان‌های بخش دولتی و خصوصی کشورمان در جریان است، به‌خوبی نمایان می‌شود! با هم این روایت را می‌خوانیم:

 

 

 

 

 

آقایی 30ساله به مطبم مراجعه کرد که از درد مهره‌های کمر و پشت شکایت داشت؛ پزشک متخصصی چند سال قبل با مشاهده عکس رادیولوژی این بیمار، به او گفته بود که "مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان هستی."

 

 

 

 

 

اسپوندیلیت‌ آنکیلوزان‌ (Ankylosing spondylitis) یک‌ بیماری‌ مفصلی پیش‌رونده‌ و مزمن‌ همراه‌ با التهاب‌ و سفتی ستون‌ فقرات‌ و ساختارهای حمایت‌‌کننده‌ آن‌ است‌؛ در موارد شدید مفاصل‌ لگن‌ و مهره‌‌های کمر، سینه‌ و گردن به‌مرور درگیر می‌شود و بیمار حالت‌ خمیده‌ به‌ جلو پیدا می‌کند؛ اسپوندیلیت آنکیلوزان در همه مبتلایان، شدید و همراه با ناتوانی فیزیکی نیست، دوره‌های بیماری متنوع است و بین بیماران، بسیار متفاوت است و این بیماری تهدید‌کننده زندگی نیست و بسیاری از مبتلایان قادرند به کار و زندگی روزانه خود بپردازند.

 

 

 

 

 

 

اما نکته تعجب‌آور و قابل تأمل در اظهارات این بیمار این بود که گفت: «زندگی‌ مشترک من نابود شد! پزشک متخصصی که برای درمان به او مراجعه کرده بودم به من گفته بود "این بیماری در تو پیشرفت می‌کند و در 40سالگی فلج می‌شوی و اگر بچه‌دار شوی فرزندت هم مبتلا می‌شود!"

 

 

 

 

به‌دنبال این قضیه، همسرم هم به من گفت: "من وظیفه ندارم از تو پرستاری کنم! بچه‌دار هم که نمی‌توانیم بشویم پس باید جدا شویم!!"

 

 

 

این بیمار در ادامه اظهاراتش گفت: «طب جدید، زندگی مرا از هم پاشید و مادرم هم‌اکنون از غصه من، بیمار شده است»!

 

 

 

 

لازم به توضیح است که اسپوندیلیت اگرچه زمینه ژنتیکی دارد اما چنین نیست که هر کس دارای ژن بیماری باشد به آن مبتلا شود! در واقع اکثر افرادی که ژن بیماری را دارند، هرگز به آن مبتلا نمی‌شوند؛ این بیماری همچنین، منعی برای ازدواج ندارد و درصد معلولیت در آن اگر به‌موقع درمان شروع شود، نادر است.

 

 

 

 

 

با شنیدن سرنوشت این جوان بیمار، یاد سخن زکریای رازی با این مضمون افتادم که: «طبیب باید همواره به بیمار امید دهد حتی اگر خود امیدی به درمان او نداشته باشد.»

 

 

 

همچنین یاد این عبارت از کتاب قابوسنامه افتادم که: «باید که طبیب چون بر سر بیمار شود، با بیمار، تازه‌روی و خوش‌سخن باشد و بیمار را دلگرمی دهد که تقویت طبیب بیمار را، قوت حرارت غریزی بیفزاید و در درمان او مؤثّر افتد.»

 

 

 

 

 

حرارت غریزی در طب سنتی به‌زبان ساده، همان نیرویی است که موجب گرمی و حرکت و نشاط و غلبه بر بیماری و در یک کلام طول عمر می‌شود؛ چقدر این سخنان بعد از هزار سال تازه است و چقدر جامعه پزشکی امروز ما از این حکمتها، دور افتاده است!

 

 

 

 

 

درمان این جوان بیمار را بر اساس درمان‌های رایج طب سنتی شروع کردم و به او گفتم: «خدا تو را دوست داشته که همان ابتدای زندگی، همراه نبودن همسرت در سختیها را به تو نشان داده است لذا غمگین نباش و با توکل بر خدا و درمان بیماری، آینده بهتری در پیش خواهی داشت.»

 

 

 

 

 

خوشبختانه اکنون با دو جلسه درمان، تا حد زیادی دردهای این بیمار بهبود یافته است.

 

 

 

متأسفانه برخی از پزشکان ما که در فضای طب و فرهنگ غربی رشد کرده‌اند با این واقعیت بیگانه هستند که اگر روحیه بیمار در برابر بیماری از میان برود، بدترین آثار را به‌دنبال دارد و غلبه بر آن را برای بیمار دشوار می‌‌کند.

 

 

 

 

تعالیم اسلامی برای وضعیت روحی مریض اهمیت فراوانی قائل است و حتی معالجه جسم را نسبت به معالجه روح در مرحله دوم قرار می‌دهد و در این تعالیم سعی شده است ارتباط بیمار با خدا برقرار شود و بفهمد که شفادهنده اوست و کسی غیر از خدا، شفا نمی‌دهد؛ اگرچه طبیب باید حاذق باشد اما وظیفه اصلی او این است که امید را در بیمار زنده نگه دارد.

 

 

 

 

 

در روایات نیز آمده، کسانی که به عیادت مریض می‌روند شایسته است به او امیدواری بدهند و بگویند "تو بهبودی می‌یابی ان‌شاء‌اللّه"؛ در همین رابطه امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: "موسی‌بن عمران پرسید «پروردگارا، درد از کیست؟»، فرمود «از من»! پرسید «درمان از کیست؟»، فرمود «از من»! پرسید «پس معالج چه می‌کند؟»، فرمود: «او با این کار دل آنان را خوش و خرسند می‌سازد.»

 

 

 

 

 

 

این نقش طبیب آن‌قدر مهم است که در روایت آمده است؛ رسول اکرم خطاب به فردی که خود را طبیب معرفی کرد فرمود: «انت رفیق و اللّه طبیب» یعنی طبیب خداست و تو باید خود را رفیق بیمار بنامی!

 

 

 

 

 

پس وظیفه اصلی طبیب، شاد کردن دل بیمار و امید دادن به اوست؛ حاصل چنین دیدگاه توحیدی در طبابت این است که اولاً پزشک خود را واسطه شفای الهی می‌بیند لذا مغرور نمی‌شود و سعی می‌کند ارتباط خود را با خالق متعال روز به روز  قویتر کند ثانیاً با بیماران، خوش‌رفتاری می‌کند و برخورد خوب با آنها را جزء اصلی درمان می‌داند.

 

 

 

 

 

در چنین فضای زیبایی، قطعاً درصد بهبود بیمار افزایش می‌یابد آن‌گونه که آیت‌الّله حسن‌زاده آملى فرمودند: «چاره‏ بسیارى از بیماریها تنها دارو نیست بلکه تدبیر نفسانى طبیب حاذق و روحانیت و تأثیر کلام وى راه علاج آن است.»

 

 

 

 

 

اما واقعاً الآن چقدر این فضای رفاقتی بر رابطه پزشک و بیمار در کشور ما حاکم است؟!

 

 

 

مطلب بعدی این که، ضرباهنگ مخالفت بسیاری از اهل حوزه و دانشگاه با طب اسلامی این است که می‌گویند "فلان نسخه یا بهمان دارو سندش معتبر و صحیح نیست" یا "از این روایات نمی‌شود یک مکتب درمانی استخراج کرد که جوابگوی همه بیماریها باشد"!

 

 

 

 

 

این دوستان توجه ندارند که طب اسلامی قبل از آن که یک شیوه درمانی باشد (که آن نیز هست)، یک فرهنگ و یک تفکر است که به‌شدت جای آن در نظام سلامت ما خالی است.

 

 

 

 

 

و در پایان من برای آن پزشک همکار که شاید اکنون نیز نمی‌داند چگونه با دو جمله خود، یک زندگی را به باد فنا داده است، دلم می‌سوزد که؛ در روز حساب چه پاسخی خواهد داشت؟!

 

 

 

 

و َنَضَعُ الْمَوَازِینَ الْقِسْطَ لِیَوْمِ الْقِیَامَةِ فَلَاتُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئًا وَ إِنْ کَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ أَتَیْنَا بِهَا وَ کَفَى بِنَا حَاسِبِینَ (انبیاء 47) و ترازوهاى عدل را در روز رستاخیز مى‌نهیم پس هیچ کس [در] چیزى ستم نمى‌بیند و اگر [عمل] هموزن دانه خردلى باشد آن را مى‌آوریم و کافى است که ما حسابرس باشیم.

منبع :

تسنیم نیوز



نظرات
نظر خود را ثبت کنید

کاربر گرامی؛ سلامٌ علیکم

 

لطفا پیش از ثبت نظر خود توجه داشته باشید:


تجویز دارو و پیچیدن نسخه برای بیماری و مشکلات شخصی و موردی، نیاز به شرح حال کامل و معاینه بالینی دارد که طبیعتاً از طریق ارتباط مجازی، قابل حصول نیست.

 

 

لذا خواهشمندیم از تقاضای نسخه و دارو برای بیماری های موردی، اجـتناب فرمایید.

 

سایر نکات:


❶از اعلام نشانی و تلفن درمانگاه معذوریم. درصورت تمایل از طریق پایگاه «طبیب شهر»، پزشک مورد نظر خود را جستجو کنید.

ابتدا مقالات مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان از نبود اطّلاعات مورد نظرتان، نسبت به طرح سؤال اقدام کنید. از پاسخگویی به سؤالاتی که در متن مقاله پاسخ داده شده اند معذوریم.

❸از طرح سؤال هایی که نیاز به پاسخ های خصوصی و ارسال به پست الکترونیک دارد خودداری فرمایید.

❹پاسخگویی به سؤالاتِ کلّی و نیازمند پاسخ های مفصّل در توان پایگاه نیست.

❺نشانی پست الکترونیک شما در نزد پایگاه طبّ شیعه محفوظ است.

❻هرنظر را تنها یک بار ارسال کنید و از تکرار ارسال نظرات خودداری کنید.

❼حتّی المقدور از ارسال نظرات به صورت «فینگیلیش» خودداری کنید.

❽پاسخ هاي ارائه شده، كلّي و عمومي هستند و پاسخ دقيق و تخصّصي، تنها با ويزيت بيمار امكانپذير است

 

 

با سپاس و امتنان        

دکتر وحید علیان نژادی

نام :  
ایمیل :
* نظر شما
 

آخرین مقالات

وقتی به‌جای تجربه‌کردن زندگی از آن عکس می‌گیریم، چه چیزی را از دست می‌دهیم؟[410بازدید]
ارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل[10946بازدید]
اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه حسن زاده آملی (مقاله انتخابی)[22366بازدید]
انتفاع مؤمنین از توسل به روایات طبی ائمه (علیهم‌السّلام) (مقاله انتخابی)[16695بازدید]
مرض عقوبت(مقاله انتخابی)[15408بازدید]
غذا درمانی از دیدگاه قرآن و علم(مقاله انتخابی)[29574بازدید]
نظام بهداشت و سلامت در اسلام(مقاله انتخابی)[37433بازدید]
بهداشت روانی اعتقادی در اجتماع(مقاله انتخابی)[13229بازدید]
بررسي ناهمخوانی آيات طبّي با علوم پزشكي(مقاله انتخابی)[17864بازدید]
قرآن و بهداشت روان(مقاله انتخابی)[49789بازدید]
فطانت و هوشمندی با پرخوری جمع نمی شود!(مقاله انتخابی)[18415بازدید]
چند نکته ساده در مورد از شیر گرفتن کودک[467353بازدید]
زردی نوزادان[459042بازدید]
ارتباط عطر و اسباب بازی با چاقی کودکان (مقاله انتخابی)[7081بازدید]
علم، سنّت، مدرنیته(مقاله انتخابی)[8279بازدید]
پزشکی نوین و تردید های پیش رو(مقاله انتخابی)[7989بازدید]
آشنایی با ابعاد آشکار و پنهان ترویج همجنس بازی در جهان(مقاله انتخابی)[13109بازدید]
توصیه های طبی از مرحوم آقا فخر تهرانی [37707بازدید]
نقد طب مدرن از دیدگاه آیت الله جوادی آملی(مقاله انتخابی)[12810بازدید]
وقتی پیامبران غرب دروغ می گویند (تبارشناسی علوم جدید)(مقاله انتخابی)[11156بازدید]

از میان مقالات

توصیه آیت الله قاضی برای تقویت حافظه+راز حافظه قوی مرحوم آیت‌الله بهجت
چهل حدیث شریف درباره طول عمر(مقاله انتخابی)
بنیان گزار ورزش جدید(مقاله انتخابی)
آنچه زنان ما در مورد به دنیا آوردن نوزاد هایشان نمی دانند.(مقاله انتخابی)
به خطر انداختن سلامت نوزادان برای فروش ماهی(مقاله انتخابی)
هراس از خوردن غذا (مقاله انتخابی)
من به شبکه متصل ام، پس هستم(مقاله انتخابی)
تدابیر فصل بهار
نترس و فرزندت را تحسین کن
کندرو مالاسی پاتلا Patellar chondromalacia
واکسینه کردن جهان؛ گیتز و راکفلر به دنبال کاستن از جمعیت جهان هستند(مقاله انتخابی)
سالنامه حجامت 1393 هجری شمسی؛ هدیه پایگاه طبّ شیعه
نگاهی ویژه به بیوتروریسم دارویی آمریکا(مقاله انتخابی)
حجامت شناخت؛ مقاله سوّم؛ تمهیدات حجامت
روزنی به پزشکی پیشگیری در طبّ کهن(مقاله انتخابی)
پاکسازی 15 روزه (دستور مسهل عام)
آداب زناشویی و خصوصیات مثبت و منفی کودک (مقاله انتخابی)
از کیسینجر تا ظریف؛ افشاگری "ویلیام انگدال" آمریکایی از تراریخته‌های نابودگر(مقاله انتخابی)
شفا از منظر قرآن کریم (مقاله انتخابی)
ویز،اپلیکیشن ناوبری اسراییل (مقاله انتخابی)