سلام، وقتتون بخیر، آقای دکتر از وقتی این مقاله رو خوندم هر روز صبح خاکشیر خوردم حدودا 7، 8 ماهی میشه و واقعا نتیجه گرفتم و خیلی بهتر شدم، اما وقتی مثلا یک هفته نمیخورم برمیگردم به روال قبل! خواستم بپرسم اشکال نداره اگه همیشه بخورم؟
مهدی افتخاری فرد

سلام 26 خرداد حجامت کردم و 29 طبق دوره م پریود شدم البته بعد از ی هفته ورد پریودم نمی اومد و با شیاف ی سیر اتفاق افتاد 3 روز خونریزی داشتم و دو روز لکه بینی الان دوروزه پاکم بی بی زدم منفی بود ولی چیزی که سوال منه اینه که سیر گذاشتم داخل واژنم فردای پریود چون حس کردم عفونت دارم ولی اصلا بوش رو حس نکردم با توجه به اینکه 3تا سقط داشتم این نشونه چسبندگی هست و اگر هست پیازدرمانی جواب میده و باید از 5 دوره قبل شروع کنم درضمن دوره های پریودم معمولا 8روزه ست و این بار کم بوده دلیلش حجامت هست یا مشکل دیگه ای هست ببخشید زیاد شد
زینب

سلام در آزمایشی که دادم مقداری خون در ادار من مشاهده شده پزشک سونوگرافی نوشت و در جواب گفته شد که در مثانه رسوب مشاهده شده من گاهی تکرر ادرار دارم وگاهی ادرارم کم است وگاهی با وجود ادرار کم احساس ادرار دارم پزشک کلیه به من گفتند با خوردن آب بیشتر مشکلم حل می شود لطف می کنید نظر خود را بفرمایید
مریم امینی

سلام وقت بخیر ایا بعد از گرفتن اب غوره، جوشاندن اب غوره مضر هست یا اشکال نداره؟؟؟
ALi

سلام و ارادت دو هفته پیش در هنگام دفع مدفوع و پس از دفع مقداری خون روشن هم خارج شد. جدا از مدفوع. روز بعد تقرریبا دفع نداشتم خونی هم مشاهده نشد ولی از ان روز تا به حالا دفع ام بسیار کم شده و از روزانه به دو روز یک بار آنهم جزئی. سابقه یوبوست نداشتم جز برخی اوقات به خاطر کم اب خوردن و... از ان روز خون دیگر مشاهده نشد منتهی تقرریبا دفع ام قطع شده است.
محمد

سلام دختر من ۱۵سالشونه ،۱۵۳سلنت و۴۶کیلو هرچی زینک و مولتی ویتامین و کلسیم خورد تاثیری نداشت رو قدش ممکن هست حجامت جواب بده ببرم پشت پاشو حجامت کنه ؟
سورانی

سلام دکتر خسته نباشید من مجردم برای اولین بار در زمان پریودی در نوار بهداشتیم یه توده ی خونی رنگ دیدم ، که به اندازه ی تقریبا دو سانت و سفت مث یه ریگ کوچک اما لیز بود ، می خواستم بدونم این چی بوده که حتی متوجه دفعش از بدنم نشدم!!؟ ممکنه کیست باشه ؟ یا ممکنه خون باشه که سفت و سخت شده ؟ ممنون ممنون میشم پاسخ بدید
حانیه

من سنگینی سر و‌گرفتگی بینی و ترشحات بینی و پشت حلق شدید دارم اگ میشه درمانشو راهنمایی کنید
مهدی

سلام و عرض ادب جناب دکتر واقعا امکان اومدن به کرج برایم مقدور نیست حداقل ی ارتباط مجازی یا تصویری بزارید تا بتونیم باهاتون ارتباط برقرار کنیم یا حداقل ماهی ی بار یا دوبار تشریف بیارید تهران تا هر به هر صورتی خودتون صلاح میدونید تا دسترسی به شما برای ما راحتتر باشه
مقص

سلام. من یک دوره پیازدرمانی کردم و پانزده روز کامل و سر وقت انجام دادم. اما فقط پیازدرمانی و ورزش روزانه و پیاده روی، رو انجام دادم و درمان های تکمیلی رو انجام ندادم. ظاهرا هیچ تغییر یا نشانه ای در بدنم ندارم، یعنی باید درمان های تکمیلی رو هم حتما اضافه کنم تا نتیجه بگیرم؟
:-)
طبّ اسلامی و قرآنی
طب اسلامی، ابزاری برای ساختن تمدن اسلامی(مقاله انتخابی)
تعداد: 2 میانگین: 5
[تعداد بازدید : 13797]

[نسخه چاپی]

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین  و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین

 

 

طب اسلامی، ابزاری برای ساختن تمدن اسلامی

 




بعضی از مسایلی را که در بین بحث ها مطرح کرده ام، نیاز به توضیحاتی دارد که بهتر فهمیده شود. یکی از این مسایل، طرح این بحث بود که "طب، نه فقط وسیله ای برای درمان مرض بلکه باید ابزاری برای رسیدن به تمدن اسلامی باشد" ... این بحث را اینطور هم می توان گفت: "درمان مرض، نزدیکترین هدف است نه تنها هدف" پس اگر این درمانِ مرض، اهداف دیگر را تامین نکند، ابزار مناسبی برای استفاده در راه رسیدن به اهداف اصلی ما نیست ... بنده می خواهم این معنا را کمی شرح دهم تا یکی از مباحث عمیق و مهم این جریان در این تالار مطرح شده باشد:

می گویند در قدیم، شهری بوده که مردم آن مستجاب الدعوه بودند. حاکمان این شهر از مردم خود خیلی حساب می بردند چون اگر می خواستند به آن ها ظلمی کنند، فورا بر اثر دعای آنان سرنگون می شدند ... حاکم جدید بر تخت می نشیند ... در این اندیشه فرو می رود که چطور باید از این مشکل بزرگ خلاص شد و یک حاکم واقعی بود! ... ظاهرا به پیشنهاد وزیرش طرحی میریزد ... از مردم شهر می خواهد که هر یک از آنان تخم مرغی را بردارند و با خود به میدان شهر بیاورند و در آنجا بگذارند. وقتی این کار انجام شد، فرمان می دهند که هر کسی یک تخم مرغ بر دارد و برود ... بعد از این ماجرا حاکم، تجاوز به مردم شهر را آغاز می کند ... مردم هم برای سرنگون شدن حاکم دعا می کنند اما دیگر دعای آنان مستجاب نمی شود ...


انسان موجود بسیار دقیقی است و کوچکترین بی توجهی نسبت به طریقه سلوک، در او آثار خود را می گذارد. من شنیدم که یکی از عرفا (علما) می گفته (مضمون:) که اگر فرد فقیری نگاهش به میوه های یک میوه فروشی بیافتد و دلش آن را بخواهد اما نتواند که بخرد، این نگاه بر روی خورنده ی آن میوه، تاثیر می گذارد ... در جایی خواندم که شخصی زمینی داشت و زراعت می کرد، روزی میبیند که گاوی که زمین همسایه را شخم می زده به زمین او آمده و مقداری از خاک های زمین همسایه را هم با "گاو آهن" به زمین او آورده. پس آنسال از محصول آن زمین چیزی نخورد ...

این ها مثال هایی بود برای تذکر مسیولیت خطیر و فراموش شده ی انسان در عصر حاضر تا کمی در حقیقت خلیفه اللهی و هدف خلقت خود، اندیشه کنیم ... از کجا آمده ایم؟ برای چه آمده ایم؟ به کجا خواهیم رفت؟ چگونه خواهیم رفت؟ ...

 

*  *  *  *  *  *  *  *  *

 

هدف از خلقت انسان "عبودیت" است ... "و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون" ... در تمدن اسلامی، تمام ساز و کارها ، شرایط رسیدن به این عبودیت را فراهم می کنند و هیچ کدام مانع آن نمی شوند ... مثلا سیستم اقتصادی در اسلام، مال شبهه ناک در شکم مردم نمی ریزد چون مانع از قرب او می شود ... اما آیا سیستم های اقتصادی غرب، این را می فهمند؟ ... آیا برای این هدف تولید شده اند؟ ... این ها در کشور ما دارند چکار می کنند؟ این جریان گردش پول بر چه اساسی کار می کند؟ ... این را به این خاطر مثال زدم که امروز خیلی ها با آن آشنا هستند و نیازی به توضیح ندارد ...



طب اسلامی، طبی است که خود اسلام آن را تولید می کند. بدیهی است که چنین طبی، مانع پیشروی و رسیدن به اهداف اسلام نمی شود. این علم و هر علم دیگر اگر از دین پدید آمده باشند، همگی در جهت عبودیت و قرب انسان و رشد جامعه به سمت اهداف دین اسلام عمل می کنند ... با این شرایط، طب اسلامی هدفش فقط درمان امراض نیست بلکه چگونگی آن هم برایش مهم است ... این درمان نباید مانع از قرب انسان و همچنین موجودات زنده دیگر شود ... اسلام برای درمان بیماری راهی را پیشنهاد نمی کند که به هدف درمان بیماری، عقل انسان را زایل کند ... به هدف درمان مرض مادر، جنین را در شکم مادر مورد حمله قرار نمی دهد تا زمینه ساز اعتیاد او در دوران جوانی باشد ... مواد شیمیایی را به هدف درمان، وارد بدن خلیفه الله نمی کند ... به بهانه درمان، او را بمباران شیمیایی نمی کند تا فرصت و توان عبودیت را از او بگیرد ...



امام علی علیه السلام به یکی از دانشمندان یهود گفت: هر کس طباع او معتدل باشد مزاج او صافی گردد، و هر کس مزاجش صافی باشد اثر نفس در وی قوی گردد، و هر کس اثر نفس در او قوی گردد به سوی آن چه که ارتقایش دهد بالا رود، و هر که به سوی آن چه ارتقایش دهد بالا رود به اخلاق نفسانی متخلق گردد و هر کس به اخلاق نفسانی متخلق گردد موجودی انسانی شود نه حیوانی ، و به باب ملکی درآید و چیزی او را از این حالت برنگرداند.


پس یهودی گفت : الله اکبر! ای پسر ابوطالب! همه فلسفه را گفته ای - چیزی از فلسفه را فروگذار نکرده ای.



طب اسلامی، و تغذیه اسلامی، طباع انسان را معتدل می کند تا موجودی انسانی شود و نه حیوانی ... آیا این اصل را باید به بهانه های واهی کنار گذاشت و سر در مقابل عقیده ای فرود آورد که باطنش "حیوان انگاری انسان" است و حیوان شدن انسان هدفش؟ ... امروز به برکت طب و تغذیه مدرن، طباع ما به هم ریخته و این مانع از عبودیت ماست ... مانع از انسان شدن ماست ... هرچند ادعا کند که با سموم شیمیایی درمان می کند اما این درمان، مانع انسانیت می شود پس اسمش درمان نیست ... درمانی که خودش بیماری تولید کند و بستر عوارض و مشکلات باشد، و مانع از رشد و قرب انسان شود، و طباع و مزاج او را از تعادل خارج کند، در تمدن اسلامی درمان نیست و جایگاهی نخواهد داشت ...


منبع: وبلاگ طبّ شیعه



نظرات
  احسنت واقعا خالی بود
ارسال کننده نظر : رضااحمدی      تاریخ ارسال نظر : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸


  عالی بود
ارسال کننده نظر : زهرا      تاریخ ارسال نظر : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷


  سلام آفرین و تشکر بابت سایت و مطالب امیدواریم همینطور باشه و طب اسلامی کمکی باشه برای تحقق تمدن اسلامی سایت کوچیکی راه انداختیم تا شاید در حوزه ی پزشکی کمکی به رشد دانشی خودمون و اجتماع کنیم دعوت میکنم در حد امکان تو جمعمون حضور داشته باشین www.tateb.ir و همچنین آرزو میکنم تو تحصیلاتتون موفق باشین یا حق
ارسال کننده نظر : طالب      تاریخ ارسال نظر : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴


  عالی بود
ارسال کننده نظر : الی      تاریخ ارسال نظر : ۲۶ بهمن ۱۳۹۱


 
نظر خود را ثبت کنید

کاربر گرامی؛ سلامٌ علیکم

 

لطفا پیش از ثبت نظر خود توجه داشته باشید:


تجویز دارو و پیچیدن نسخه برای بیماری و مشکلات شخصی و موردی، نیاز به شرح حال کامل و معاینه بالینی دارد که طبیعتاً از طریق ارتباط مجازی، قابل حصول نیست.

 

 

لذا خواهشمندیم از تقاضای نسخه و دارو برای بیماری های موردی، اجـتناب فرمایید.

 

سایر نکات:


❶از اعلام نشانی و تلفن درمانگاه معذوریم. درصورت تمایل از طریق پایگاه «طبیب شهر»، پزشک مورد نظر خود را جستجو کنید.

ابتدا مقالات مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان از نبود اطّلاعات مورد نظرتان، نسبت به طرح سؤال اقدام کنید. از پاسخگویی به سؤالاتی که در متن مقاله پاسخ داده شده اند معذوریم.

❸از طرح سؤال هایی که نیاز به پاسخ های خصوصی و ارسال به پست الکترونیک دارد خودداری فرمایید.

❹پاسخگویی به سؤالاتِ کلّی و نیازمند پاسخ های مفصّل در توان پایگاه نیست.

❺نشانی پست الکترونیک شما در نزد پایگاه طبّ شیعه محفوظ است.

❻هرنظر را تنها یک بار ارسال کنید و از تکرار ارسال نظرات خودداری کنید.

❼حتّی المقدور از ارسال نظرات به صورت «فینگیلیش» خودداری کنید.

❽پاسخ هاي ارائه شده، كلّي و عمومي هستند و پاسخ دقيق و تخصّصي، تنها با ويزيت بيمار امكانپذير است

 

 

با سپاس و امتنان        

دکتر وحید علیان نژادی

نام :  
ایمیل :
* نظر شما
 

سایر مقالات این موضوع

جلوه های درمانی قرآن کریم (مقاله انتخابی)[7408بازدید]
جایگاه ضوابط شرعی مرتبط با آموزش، پژوهش و درمان در طب سنتی ایران (مقاله انتخابی)[5588بازدید]
شفا از منظر قرآن کریم (مقاله انتخابی)[8313بازدید]
نقش بینش توحیدی در سلامت انسان (مقاله انتخابی)[6745بازدید]
اصول‌ تغذيه‌ در سيره پيامبر اعظم‌ (صلوات الله علیه و آله) (مقاله انتخابی)[7352بازدید]
ختنه، راهى براى مقابله با ایدز(مقاله انتخابی)[7760بازدید]
بهداشت از منظر قرآن کریم(مقاله انتخابی)[12237بازدید]
عامل باروری در قرآن(مقاله انتخابی)[22036بازدید]
رنگ از منظر قرآن، حدیث و روان‌شناسی(مقاله انتخابی)[30467بازدید]
نسبت دستاوردهای علمی با آموزه‌های قرآن از منظر علامه طباطبایی(مقاله انتخابی)[11044بازدید]
بررسی اعجاز روان‌شناختی قرآن(مقاله انتخابی)[15869بازدید]
حکمت تحریم گوشت خوک در قرآن، حدیث و علم(مقاله انتخابی)[21924بازدید]
شگفتی‌های علمی قرآن در میوه‌های انگور، انار و زیتون(مقاله انتخابی)[26732بازدید]
مبانی بهداشت و سلامت در قرآن(مقاله انتخابی)[24047بازدید]
روان‌شناسي شخصيت سالم از منظر قرآن(مقاله انتخابی)[19610بازدید]
منبع‌شناسی قرآن و طب(مقاله انتخابی)[14563بازدید]
غذا درمانی از دیدگاه قرآن و علم(مقاله انتخابی)[32644بازدید]
نظام بهداشت و سلامت در اسلام(مقاله انتخابی)[42977بازدید]
بهداشت روانی اعتقادی در اجتماع(مقاله انتخابی)[15542بازدید]
بررسي ناهمخوانی آيات طبّي با علوم پزشكي(مقاله انتخابی)[20905بازدید]

نمایش تمامی عناوین این موضوع

آخرین مقالات

نقش بینش توحیدی در سلامت انسان (مقاله انتخابی)
جذابیت و زیبایی به قیمت انواع سرطان (مقاله انتخابی)
من هم از این کلمۀ برند خیلی بدم می‌آید (مقاله انتخابی)
نسل چیپس و روغن نباتی (مقاله انتخابی)
بازی با احتمالات؛ بازی با سلامت مردم-محصولات تراریخته؛ نابودگر نسل‌های آینده (مقاله انتخابی)
مَـــرهَـــم؛ توصیه‌هایی از طبّ سنّتی ایران به راهیان سفر اربعین(ویراست دوّم)
شفا از منظر قرآن کریم (مقاله انتخابی)
ساده انگاری در مقوله «مُد»!!
پیشگیری از سقط جنین از نگاه طب سنتی ایران
سالنامه حجامت 1398 شمسی (هدیه پایگاه طبّ شیعه)
دروغی به‌نام «حریم خصوصی» و «جریان آزاد اطلاعات» (مقاله انتخابی)
استعمار نوین در سایه آموزش زبان انگلیسی (مقاله انتخابی)
ياد بگيريم دوباره محبت بورزيم: «خانواده‌هاي از هم گسسته»، شهروندي و حمايت دولت از زوجيت (مقاله انتخابی)
لطفاً کمی غیربهداشتی باشید!! (مقاله انتخابی)
کاربران موبایل دقت کنید!
آیا شکر پرطرف‌دارترین مادۀ مخدر دنیاست؟ (مقاله انتخابی)
احیای خانواده و اصلاح روابط خانوادگی (مقاله انتخابی)
به نام نوزادان به کام ابرشرکت‌ها (مقاله انتخابی)
داروی گیاهی کرونای مدبر غدیر
جایگاه ضوابط شرعی مرتبط با آموزش، پژوهش و درمان در طب سنتی ایران (مقاله انتخابی)
هشدار: من از واژۀ «چاق» استفاده می‌کنم (مقاله انتخابی)
بالاخره روزی دماغ طبیعی هم «زیبا» خواهد شد (مقاله انتخابی)
تدابیر طبّ ایرانی در درمان ناباروری
وقتی به‌جای تجربه‌کردن زندگی از آن عکس می‌گیریم، چه چیزی را از دست می‌دهیم؟
برای بچه‌ها به جای تبلت بیلچه بخرید (مقاله انتخابی)
واکاوی دیدگاه شریعت درباره فرزندآوری و مدیریت جمعیت(مقاله انتخابی)