آیا تاول یا ابله های کوچک بعد از حجامت طبیعیه ؟ و لطفا بگین براچی تاول زده شده ؟..
مهدوی فرد

باسلام کودک ۱۱ ماهه ای دارم. چند وقته دور چشماش صورتی یا کمی تیره تر میشه و دونه های هم لابلاش دیده میشه، دکتر اطفال قطره بتامتازون چشمی داد روی دونه هاش بزنم، تاثیر چندانی نداشت، علت چیه و چه درمانی داره
سعید

سلام .من قصدبارداری دارم مشکلم آنتی بادی ضد اسپرم در دهانه رحم است آیا میتونم از پیاز درمانی استفاده کنم و اینکه میتونه اثر گذار باشه
حیاتی

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم رگ های متورم روی سطح بیضه و چسبیده به اونه ؟ یا داخل کیسه بیضه
رضا

سلام دکتر من کیست مویی درون ناف دارم عمق نافم هم زیاده چی کار کنم ؟؟؟؟
رضا

سلام مقدار برگ سنا وگل رو ذکر نکردید.دوره اش رو طبق دستور پزشک انخام دارم
ایرانی

سلام خسته نباشید. ببخشید درمان آلرژی تنفسی ( از را ه تنفس ) به گرده گیاهان باید چکار کرد ؟ آیا میتوان واکسن آلرژی برای حجامت را از طریق گرده گل و گیاهان درست کرد ؟ ممنون میشم بفرمایید چگونه ؟
حسین

عالی بود
نسرین هاشمی فر

ببخشید شرمنده حد اکثر تا چند مواد مجاز به استفاده در تولید واکسن هستیم؟ آیا اگر مثلا حدود ۲۰ الی ۳۰ عدد مواد مختلف را که دقیقا نمیدانم کدومش حساسیت تنگی نفس ایجاد میکند را در تولید واکسن بکار ببرم باعث کم شدن کارایی بعضی مواد در واکس نمیشود ؟
حسین

سلام خسته نباشید. ببخشید اگر ادویه جات را جداگانه صاف کنم و آبش را بگیرم و لبنیات را جدا گانه و میوه هارا جدا گانه و ..... هرنوع از مواد غذایی را جداگانه با آب جوش ترکیب کنم و هر دسته از مواد را داخل شیشه های جدا گانه بریزم و برای حجامت ببرم و بگم چند جای مختلف تیغ بزنه و هر قسمت فقط مواد یک شیشه رابزند آیا این طوری میشه ؟
حسین
کد : 34748
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹
خبرها و نظرها
Share Email
۴عاملی که "سقط جنین" را به مرز بحران در کشورمان رسانده است!

بسم الله الرّحمن الرّحيم

و صلّى اللّه على محمّد و آله الطّاهرين و لعنة الله على اعدائهم اجمعين

 

 

 

 

 


 

 


۴عاملی که "سقط جنین" را به مرز بحران در کشورمان رسانده است!


 

 

 

 

 


4 عاملی که "سقط جنین" را به مرز بحران در کشورمان رسانده است!

 

 

 

 

 


 کشور ما در آستانه بحران بزرگ کاهش جمعیت قرار گرفته است به‌گونه‌ای که در زمان حاضر نرخ رشد جمعیت با رسیدن به زیر یک درصد و نرخ باروری زیر 2 نوزاد، پایین‌ترین وضعیت خود در طول تاریخ ایران را تجربه می‌کند!

 

 

 

 


زنجیره‌ای از علتها چنین وضعی را به وجود آورده است؛ به‌دلایل مختلف تصمیم به ازدواج کم شده است یا خیلی دیر اتفاق می‌افتد، زوجهایی که دیر موفق به ازدواج می‌شوند یا خیلی دیر اقدام به فرزندآوری می‌کنند یا بسیاری از آنها به داشتن یک فرزند اکتفا می‌کنند و متأسفانه تعداد زیادی هم گرفتار مشکلات ناباروری و پروسه سخت درمان آن هستند.

 

 

 

 

 


کرونا و کاهش احساس امنیت اقتصادی نیز مزید بر علت شده است؛ میان این زنجیره علل ناامیدکننده عامل اسف‌بار دیگری وجود دارد که در سالهای اخیر سهم خود را در خلق آمار هولناک جمعیتی کشور بسیار بالا برده است؛ نطفه‌هایی شکل می‌گیرند و می‌توانند جزء جمعیت کشور باشند و تبدیل به نیروی فعال و سرزنده این کشور شوند اما در همان ابتدای حیات یافتن، جانشان گرفته می‌شود!

 

 

 

 

 

 


در سال گذشته تعداد سقط‌ها تقریباً با یک‌سوم میزان تولد‌ها برابری داشت! طیف آماری وسیعی از 350 هزار تا 600 هزار سقط در سال برای کشور ما گفته شده است؛ به‌عبارت دیگر روزی حداقل 1000 جنین سقط می‌شود! آن هم در شرایطی که در سال 98 کشور ما کاهش بیش از 170000 هزار تولد را تجربه کرده است!

 

 

 

 

 


پدیده دلخراش «سقط جنین عمدی» علاوه بر حیث جمعیتی آن که در این مقاله مورد توجه است، زنگ خطر افول اخلاقی و انسانیت را به صدا در می‌آورد و باید به‌جد مورد توجه دست‌اندرکاران فرهنگی و مسئولان امر قرار گیرد.

 

 

 

 

 


تصور عمومی این است که سقط جنین عمدی بیشتر مربوط به بارداریهای غیرمشروع است در حالی که آمارها رقم سقط جنین بارداریهای غیرمشروع، درصد بسیار کمی از این آمار هولناک تخمین زده‌اند و این یعنی پدر و مادرهایی که به هر دلیلی تصمیم می‌گیرند  جنین به‌وجودآمده از ازدواج مشروع خود را از بین ببرند!

 

 

 

 

 

 


علل مختلفی برای این پدیده ذکر می‌شود؛ به‌خلاف تصور، شرایط اقتصادی جزء عوامل اولیه اقدام به سقط جنین عمدی یا سقط جنایی نیست و بالاترین علت آن نوع نگرش به زندگی و فرزندآوری است؛ توجه به این نکته می‌تواند در محاسبات مسئولان امر نقشی مؤثر داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

فارغ از لزوم بررسی ریشه‌های سقط جنین، در ادامه به ذکر عللی می‌پردازیم که موجب سهولت اقدام به سقط جنین و در نتیجه بالا رفتن عجیب آمار آن طی سال‌های اخیر شده است:

 

 

 

 

 


1. خلأ اطلاعاتی در جامعه درباره پیامدهای سقط جنین: متأسفانه در زمان حاضر خانواده‌های ایرانی به‌ویژه مادران، اطلاع دقیقی از پیامد‌های وخیم جسمی، روحی و ابعاد شرعی سقط جنین ندارند؛ اطلاع‌رسانی دقیق در این باره نشده است و بسیاری از مادرانی که مرتکب این جنایت می‌شوند، حتی از جنایت بودن آن بی‌اطلاع هستند(!)، این‌که جنین چه قبل از ولوج روح (چهارماهگی) چه پس از آن موجودی زنده با حق حیات است و خالق آن، اختیار جانش را به هیچ کس نسپرده است!

 

 

 

 

 

 


این‌که فرآیند سقط جنین، فرآیندی خطرناک، غیرقابل پیش‌بینی و گاه غیرقابل کنترل است و در موارد بسیاری می‌تواند منجر به ناقص شدن زنان و حتی مرگ مادر شود؛ آسیبهای روحی که یک مادر پس از این اقدام پیدا می‌کند نیز غالباً تا آخر عمر همراه او خواهد بود؛ اینها مواردی است که افراد بسیاری از آن بی‌خبرند.

 

 

 

 

 

 


شاید نیاز است با توجه به آمار بالای اقدام به این امر غیرشرعی، مراجع عظام تقلید در تشریح و تأکید بر عدم جواز این اقدام ورود کنند و نیز موارد محدود جواز را تبیین کنند؛ لازم است تبعات حقوقی سقط جنین به جامعه اطلاع داده شود و این تصور که هیچ عقوبتی در انتظار خاطی یا خاطیان نیست، اصلاح شود همچنین معاونت آموزش وزارت بهداشت باید فعالانه آثار سوء جسمی و روانی سقط بر مادران را گوشزد کند.

 

 

 

 

 

 


2. سهولت دسترسی به داروهای سقط جنین: متأسفانه این داروها در زمان حاضر به‌راحتی قابل تهیه هستند بدون اینکه افراد از عوارض مصرف آن مطلع باشند؛ در شرایط تحریم دارویی واردات آسان این داروها شوخی تلخ ماجراست! عوارض جبران‌ناپذیر مصرف این داروها از نقص عضو تا عقیم شدن و حتی مرگ مادران حتماً باید موجب شود بر فروش آزاد این داروها نظارتی سختگیرانه‌تر اعمال شود.

 

 

 

 

 

 


3. عدم وجود نظارت دقیق بر عملکرد ماماها و پزشکان حوزه زنان و زایمان: متأسفانه باید این سؤال را مطرح کرد؛ چه‌کسانی بازار این جنایت را رونق داده‌اند؟! حال آنکه رصد این افراد با وجود تبلیغات رنگ و وارنگشان در فضای مجازی به هیچ وجه کار سختی نیست؛ با توجه به شرایط خطیری که کشور به‌لحاظ جمعیتی پیدا کرده، لازم است دستگاه قضایی مجازات این افراد را با شدت مضاعفی پیگیری کند؛ اشاره و ابراز تأسف آیت‌الله رئیسی بر آمار بالای سقط جنین در روز پزشک می‌تواند امید ورود ویژه قوه قضاییه به این موضوع و اعمال مجازاتهای سختگیرانه‌تر را به وجود بیاورد.

 

 

 

 

 

 


4. سقط‌های قانونی یا درمانی که منشأ عقلی و پزشکی محکمی ندارند: در سالهای اخیر به‌دلیل ورود روشهای جدید غربالگری جنین به روند مراقبتهای بارداری، این امر نقشی قابل‌توجه در بالا رفتن تجویزهای پزشکی سقط داشته است که به‌صورت کاملاً قانونی صورت می‌پذیرد؛ مراجعه به بخشنامه پزشکی قانونی و فهرست نواقصی که در این بخشنامه به آنان اشاره شده است تا پزشکان را از موارد تجویز سقط مطلع کند، حقایق تلخی را آشکار می‌کند.

 

 

 

 


"رها عبداللهی"

منبع :

تسنیم نیوز



نظرات
نظر خود را ثبت کنید

کاربر گرامی؛ سلامٌ علیکم

 

لطفا پیش از ثبت نظر خود توجه داشته باشید:


تجویز دارو و پیچیدن نسخه برای بیماری و مشکلات شخصی و موردی، نیاز به شرح حال کامل و معاینه بالینی دارد که طبیعتاً از طریق ارتباط مجازی، قابل حصول نیست.

 

 

لذا خواهشمندیم از تقاضای نسخه و دارو برای بیماری های موردی، اجـتناب فرمایید.

 

سایر نکات:


❶از اعلام نشانی و تلفن درمانگاه معذوریم. درصورت تمایل از طریق پایگاه «طبیب شهر»، پزشک مورد نظر خود را جستجو کنید.

ابتدا مقالات مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان از نبود اطّلاعات مورد نظرتان، نسبت به طرح سؤال اقدام کنید. از پاسخگویی به سؤالاتی که در متن مقاله پاسخ داده شده اند معذوریم.

❸از طرح سؤال هایی که نیاز به پاسخ های خصوصی و ارسال به پست الکترونیک دارد خودداری فرمایید.

❹پاسخگویی به سؤالاتِ کلّی و نیازمند پاسخ های مفصّل در توان پایگاه نیست.

❺نشانی پست الکترونیک شما در نزد پایگاه طبّ شیعه محفوظ است.

❻هرنظر را تنها یک بار ارسال کنید و از تکرار ارسال نظرات خودداری کنید.

❼حتّی المقدور از ارسال نظرات به صورت «فینگیلیش» خودداری کنید.

❽پاسخ هاي ارائه شده، كلّي و عمومي هستند و پاسخ دقيق و تخصّصي، تنها با ويزيت بيمار امكانپذير است

 

 

با سپاس و امتنان        

دکتر وحید علیان نژادی

نام :  
ایمیل :
* نظر شما
 

آخرین مقالات

داروی گیاهی کرونای مدبر غدیر[149بازدید]
وقتی به‌جای تجربه‌کردن زندگی از آن عکس می‌گیریم، چه چیزی را از دست می‌دهیم؟[527بازدید]
ارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل[11042بازدید]
اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه حسن زاده آملی (مقاله انتخابی)[22527بازدید]
انتفاع مؤمنین از توسل به روایات طبی ائمه (علیهم‌السّلام) (مقاله انتخابی)[16772بازدید]
مرض عقوبت(مقاله انتخابی)[15485بازدید]
غذا درمانی از دیدگاه قرآن و علم(مقاله انتخابی)[29695بازدید]
نظام بهداشت و سلامت در اسلام(مقاله انتخابی)[37996بازدید]
بهداشت روانی اعتقادی در اجتماع(مقاله انتخابی)[13316بازدید]
بررسي ناهمخوانی آيات طبّي با علوم پزشكي(مقاله انتخابی)[17983بازدید]
قرآن و بهداشت روان(مقاله انتخابی)[50479بازدید]
فطانت و هوشمندی با پرخوری جمع نمی شود!(مقاله انتخابی)[18471بازدید]
چند نکته ساده در مورد از شیر گرفتن کودک[470334بازدید]
زردی نوزادان[461297بازدید]
ارتباط عطر و اسباب بازی با چاقی کودکان (مقاله انتخابی)[7148بازدید]
علم، سنّت، مدرنیته(مقاله انتخابی)[8355بازدید]
پزشکی نوین و تردید های پیش رو(مقاله انتخابی)[8067بازدید]
آشنایی با ابعاد آشکار و پنهان ترویج همجنس بازی در جهان(مقاله انتخابی)[13184بازدید]
توصیه های طبی از مرحوم آقا فخر تهرانی [38452بازدید]
نقد طب مدرن از دیدگاه آیت الله جوادی آملی(مقاله انتخابی)[12936بازدید]

از میان مقالات

مديريت سرپايي آسيب هاي حادّ ورزشي
وقتی به‌جای تجربه‌کردن زندگی از آن عکس می‌گیریم، چه چیزی را از دست می‌دهیم؟
ما در میانه یک انفجار فرهنگی به سر می بریم که با «شکیل شدن» بدن پیوند دارد (مقاله انتخابی)
استعمار نوین در سایه آموزش زبان انگلیسی (مقاله انتخابی)
سیره فاطمی، درمانی برای فروپاشی خانواده(مقاله انتخابی)
پورنوگرافی؛ تحقیر طبیعت انسان و ارزش خانواده(مقاله انتخابی)
چهره‌ها و اندام‌هاي غير واقعي: آيا بايد حقيقت عكس‌هاي دست‌كاري شده دنياي مد را افشا كرد؟(مقاله انتخابی)
طب اسلامی، ابزاری برای ساختن تمدن اسلامی(مقاله انتخابی)
واکاوی دیدگاه شریعت درباره فرزندآوری و مدیریت جمعیت(مقاله انتخابی)
«بنزین»، «گازوئیل» و «خوراک دام» به ‌خورد مردم ندهید.
درسنامه مزاج شناسی- مقاله چهارم؛ مزاج شناسی انسانی؛ مزاج دم
برص و آب آفتابی!
چه شد که ما آدم ها از لحاظ روانی اینقدر ضعیف و تنبل شدیم؟ (مقاله انتخابی)
القاى بیمارى به جامعه(مقاله انتخابی)
مراقبت های پس از زایمان(1)
بررسی اعجاز روان‌شناختی قرآن(مقاله انتخابی)
جُلّاب؛ درمانگر خوش طعم و خوش رنگ
عوارض ناشناخته محصولات دستکارى شده ژنتیکى(مقاله انتخابی)
«با لبخند کارکردن» چگونه به زنان آسیب می‌رساند؟ (مقاله انتخابی)
منزل مردانگی!( مروری بر وظایف مردان در منزل، در قبال همسرانشان،بر پایه روایات وارد شده از حضرات معصومین، علیهم السّلام)