با سلام خسته نباشید آیا این رژیم برای درمان سرطان مثلا تیروئید مفید است
حسن م

سلام..من قبلا عمل کردم..الا بعدچند سال پایین تر از عملم.درد دارم یه توده کوچک هستش..چکار باید بکنم..ممنون
محمد

سلام اقای دکتر من هفته 8بارداری هستم چند روزه دچار حالتی مثل دلپیچه شدم روزی 3ی4 بار دسشویی میرم وسه بارش یبوسته ویک بارش یکم حالت شل داره الان مشکلم اینکه بعد هر اجابت مزاج در حد مرگ حالم بد میشه فشارم میفته وفقط باید بخوابم وتمعدم داغ میشه وحالت تهوع میگیرم اقای دکتر توراخدا کمک کنید من دیگه ازترس این حالت دلم نمی خواد صبح ها بیدار بشم
فاطمه

فکر کنم برای شما جالب باشه http://covid19critics.blogfa.com/
جلال

اصلاخوب نبود خیلی خوب بودراضی بودم.
فرنیا

خوبه ولی میتونست بهترهم باشه
فاطمه

سلام و ادب چند ماهی هست.که صبح هنگام بیدار شدن با درد در ناحیه بین دو کتف که به هر دو سمت کمر افزایش می یابد و تا زیر سینه و ناحیه دنده ها گسترش می یابد.از خواب بیدار میشوم.قبلا با گ رم کردن بخبود کامل می یافت ولی اخیرا درد زمان بیشتری با من تست.اخیرا در سونوگرافی یک پولیپ3 در 4 میلیمتری تشخیص داده اند.تین درد ها مر بوط به آن میشود یا علت چیز دیگری است؟
بامداد

سلام آقا ی دکتر وقت بخیر من 3 ماهه که دارم سرفه میکنم البته شبها سرفه ندارم ولی در روز 10 تا 15سرفه دارم آزمایش هم دادم الحمدالله مبتلا نبودم به کرونا ولی این سرفه ها تمام نمیشود چه کنم در منزل هم قرنطینه هستم و بیرون نمی روم دو تا قرص هم میخورم لورتادین وبرون هگزین ولی کاملا خوب نشدم لطفا راهنماییم کنید
مینا

مقاله جالبی بود. من قبول دارم همه چیز برنامه ریزی شده است والا من الان مغزم هنگ کرده قبلن ضریب هوشیم چقد بالا بود اما الان هر چی میخونم یه دیقه بعدش فراموش میکنم .اعصابم خورد شده دیگه انگار فکر کردن را میخان از ما بگیرن . یا مهدی
پرهام

سلام، رژیم برای سم زدایی بدن حتمآ باید ۱۵روز باشه؟ کمتر از ۱۵روز بدن پاکسازی نمیشه؟ ممنون.
سروش بنایی
اعمال یداوی
سالنمای حجامت 1399 شمسی (هدیه پایگاه طبّ شیعه)
تعداد: 2 میانگین: 5
[تعداد بازدید : 1406]

[نسخه چاپی]

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین

 

 

 

الحمد للَّه منزل الحِكَم على قلوب الكَلِم بأحديَّة الطريق الأمَم من المقام الأقدم و إن اختلفت النحل و الملل لاختلاف الأمم. و صلى اللَّه على مُمِدِّ الهمم، من خزائن الجود و الكرم، و بالقيل الأقوم، محمد و على آله و سلم‏ (از مقدمه کتاب فصوص الحکم؛ اثر محيى الدين بن عربى‏) 

 

 

سلام

 

سالنامه حجامت سال 99 با تأخیری از جنس ویروس منحوس کرونا تقدیم کاربران عزیز پایگاه طبّ شیعه می گردد.

 

در پاسخ به پرسش های بعضی کاربران گرامی بعضی توضیحات سال قبل را تکرار می کنم:

 

این سالنامه از ابداعات اینجانب است که از سال 1385 به صورت محدود و سیاه و سفید در مطبّ خود در اختیار مراجعین قرار می دادم.


هدف اصلی این کار هم شکل دهی به رفتار مراجعین در قالب یکی از قانون مندی های مهم حجامت یعنی رعایت زمان بود که خوشبختانه تأثیر خوبی داشت و پس از مدّتی مراجعین براساس این تقویم اقدام به حجامت می کردند.


از سال 1391، این کار به شکل فعلی در این پایگاه ارائه شد و امسال نهمین سالنامه تقدیم می گردد.


بسیار خوشوقتم که می بینم مراکز دیگری نیز به ضرورت این کار پی برده و اقدامات مشابهی را در پیش گرفته اند. خدای را سپاس گزارم که پس از ارائه چندساله این سالنامه، تعداد زیادی از پایگاه های دیگر اقدام به بازنشر آن برای کاربران خود نمودند. همچنین برخی مراکز اقدام به طراحی تقویم های ویژه خود نمودند که هر دو امری مبارک است که می تواند در خدمت به سامان کردن رفتار اسلامی حجامت باشد. 

 

بار دیگر به همه همکاران و کاربران اعلام می کنم که استفاده از این سالنامه حتّی با نامی غیر از طبّ شیعه، مرضی گردانندگان این پایگاه است.

 

در صورتی که شخص یا مرکزی بخواهد این سالنامه را با نام خود و با اعمال تغییراتی منتشر کند بنده فایل لایه باز این اثر را تقدیم خواهم کرد.


 

توضیحات فنّی

 

 

الف - چنان که مستحضرید این سالنامه بر اساس احادیث وارد شده از حضرات معصومین علیهم السّلام تنظیم می شود و از آن جایی که موضوع نهی از حجامت در ایّام قمر در عقرب، مستقیما مورد اشاره حضرات معصومین علیهم السّلام نبوده است در این سالنامه به آنها اشاره ای نشده است. امّا از آن جا که در احادیث دیگر، احتیاطاتی در این گونه ایّام مورد اشاره قرار گرفته است توصیه می کنیم با نیّت عمل به سفارش حضرات معصومین علیهم السّلام، در این ایّام از انجام حجامت غیرضروری پرهیز شود. برای مشاهده جدول ایّام قمر در عقرب می توانید به پایگاه های تخصّصی مراجعه کنید.

 

ب - در صورت ضرورت انجام حجامت در ایّام قمر در عقرب یا ایّام نامناسب دیگر، سه توصیه مهم یعنی قرائت آیة الکرسی، سه بار طلب خیر از خداوند متعال و ذکر شریف صلوات فراموش نشود. پرداخت صدقه و قرائت سوره های شریف معوّذتین هم می تواند توصیه های مقبولی باشند. 

 

حجامت حزیران و تصحیح برخی برداشت های نادرست

 

 

1-                ماه حزیران ازجمله ماه های رومی است و ماه های رومی، مانند ماه های تقویم کشور خود ما، ماه هایی شمسی هستند ولذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد. 


2-           سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارم الاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهما السّلام وارد شده است:


عَنْ أَبِي الْحَسَنِ علیه السّلام قَالَ: لَا تَدَعِ الْحِجَامَةَ فِي سَبْعٍ مِنْ حَزِيرَانَ‏ فَإِنْ فَاتَكَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ: از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن). (طبرسى، حسن بن فضل، مكارم الأخلاق - قم، چاپ: چهارم، 1412 ق / 1370 ش.)

 

مرحوم مجلسی در زاد المعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد:


وَ رُوِيَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: احْتَجِمْ فِي السَّابِعِ مِنْ حَزِيرَانَ، فَإِنْ لَمْ يَتَيَسَّرْ فَفِي الرَّابِعِ عَشَرَ: در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکان پذیر نشد؛ روز چهاردهم (حجامت کن). (مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، زاد المعاد - مفتاح الجنان، بيروت، چاپ: اول، 1423 ق.، ص331)


از آن جا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده اند؛ احتمالا نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است.


3-           در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است:


الف- هر دو روایت در کتاب های مکارم الاخلاق و زاد المعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند به صرف نبود سند و غرابت متن روایت نمی توان مضمون روایت را انکار کرد.


ب- از آنجا که در تطبیق ماه های رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام و همچنین در مورد ماه های باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، به هیچ وجه نمی توان آنچه که در تقویم های نجومی فعلی وجود دارد را معتبر شمرد.


مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسه گیری تغییرات قابل توجهی در زیج های مختلف صورت گرفته معلوم نیست ماه های شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است تطابق داشته باشد.


مثلا امروزه در برخی از کشورها حزیران را مطابق ژوئن می دانند بنابراین حزیران 10 روز جلو می افتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار می دهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ....


با توجه به این امور نمی توانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی به طور یقینی هم زمان قلمداد کنیم.


4-              چنان که واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد ولی هیچ قرینه ای که نشان دهد این دو روز بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد.


5-              این که عدّه ای می گویند حجامت در این دو روز درمان بیماری های یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت می دهند خطاست؛ چنان که در متن روایت حزیران هم چنین نکته ای ذکر نشده است. طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سه شنبه ای که مصادف با هفده یا نوزده یا بیست و یکم ماه های قمری هستند و نیز حجامت در اوّلین سه شنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است.


6-               این حدیث، روز هفتم حزیران را به عنوان روز اصلی و روز چهاردهم را به عنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشده اند معرّفی می کند. لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است.


7-             متن حدیث واضحاً می گوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود. لذا اعلام هفته حزیران بر خلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.


8-               متأسّفانه عدّه ای پا را فراتر از این گذاشته ماه حزیران را به عنوان ماه انجام حجامت معرّفی می کنند که این هم نادرست است.


9-               تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر این که حجامت در این روزها مستحبّ است. اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز، با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است؛ این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که به دلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین، بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی، باید برای انجام آن شتاب کنند؛ صحیح نیست.


10-               حتّی اگر اشکال مطرح شده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقاویم نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقاویم نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی تقاویم دیگر، 29 خرداد و پنج تیر. با توجّه به این اختلاف نظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد می شود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجاءً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند.

 

11-                تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلا کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کم خونی است نمی تواند در این دو روز حجامت کند. تشخیص این موارد به عهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و به استناد احادیث مزبور نمی توان توصیه عمومی به انجام حجامت نمود؛ اگرچه برخی اساتید طبّ سنّتی بر اساس مسائل نجومی و تجربی اعتقاد دارند که حجامت در این دو روز مفید است.

 

12-               اقبال مردم به طبّ سنّتی و به ویژه حجامت به همراه برخی کج روی های همکاران این حوزه، راه را برای انتقادات دوستان و تعریضات مخالفان فراهم نموده است. لذا به همکاران محترم توصیه می کنیم:


الف- به جای تبلیغ گسترده حجامت در ایّام حزیران، ایّام دیگری که در احادیث شریف ذکر شده و دارای سندیت قوی تر و توجیه علمی مناسب تری هستند را ملاک قرار دهند.


ب- به عزیزانی که قصد انجام حجامت در این روزها را دارند یادآوری کنند که هم استناد این احادیث به حضرات معصومین علیهم السلام قطعی نیست و هم تعیین دقیق روزهای مذکور در روایت ممکن نیست. لذا بهتر است هم حجامت کننده و هم حجامت شونده به نیت تقرّب و رجاءً اقدام به حجامت کنند.


ج- با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب طوری عمل کنند که قواعد صحیح اجرای حجامت در این دو روز به خوبی رعایت شود و ازدحام مراجعین باعث نقض ملزومات علمی انجام حجامت و واجبات تکریم مراجعین نگردد.


د- همچنین پیشنهاد می کنیم پویشی فراگیر برای اختصاص قسمتی از درآمد حجامت در این دو روز برای امور خیر تشکیل شود؛ باشد که مایه برکت این مسیر در آینده گردد.


 


 

مقالات مرتبط:

 

توطیه حذف حجامت در ایران

منع حجامت برای رونق بیمارستان ها!

«حـــجـــامـــت»؛ آداب و توصیه ها

حـــجـــامـــت شـــنـــاخـــت ؛ مقاله نخست؛ سیر تاریخی

حجامت شناخت؛ مقاله دوّم؛ روش اجرای حجامت

حجامت شناخت؛ مقاله سوّم؛ تمهیدات حجامت

حجامت شناخت؛ مقاله چهارم؛ انواع حجامت

* پرسش هایی از استاد حسین خیراندیش درباره حجامت

آزمون علمی حجامت

آشنایی با بادکش درمانی

آموزش روش عملی انجام بادکش

«زالــــو»؛ جرّاح کوچک!


 


 

 

 

 




نظرات
  با عرض سلام و احترام لطفا بفرمائيد جهت انجام ويزيت در طب سنتي و همچنين انجام حجامت در روزهاي خاص تقويمي در شهر اصفهان به محل هايي كه مورد تائيد هستند كجا مراجعه نمائيم. با تشكر فراوان
ارسال کننده نظر : مجيد جعفرپيشه      تاریخ ارسال نظر : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
  

سلام. پایگاه طبیب شهر را ببینید.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹



  با سلام،حجامت برای زنان چند روز بعد قاعدگی توصیه میشود ؟هر نوع حجامتی.
ارسال کننده نظر : گروسی      تاریخ ارسال نظر : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
  

سلام. بسته به نوع حجامت و توان بدنی آن زن دارد.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹



  با سلام و عرض ادب و احترام از ارائه سالنامه حجامت کمال تشکر و قدردانی را دارم. توفیق، عزت و حُسن عاقبت بخیری برای وجود ارزشمند جناب عالی و بیت محترم را از خداوند سبحان خواهانم.
ارسال کننده نظر : ضیاء      تاریخ ارسال نظر : ۹ خرداد ۱۳۹۹


  

سلام فايل لايه باز را نياز دارم. با تشکر


ارسال کننده نظر : علي والاسرشت      تاریخ ارسال نظر : ۵ خرداد ۱۳۹۹
  

سلام. از مطب با شما تماس خواهند گرفت.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۶ خرداد ۱۳۹۹



  سلام و عرض تشکر آقای دکتر چطور میتونم این تقویم رو دانلود کنم ؟ سالهای قبل نسخه قابل دانلود کردن هم میگذاشتید گویا .
ارسال کننده نظر : موسوی      تاریخ ارسال نظر : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
  

سلام. روی تصویر، کلیک راست کنید و گزینه save imae as  را بزنید.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹



  با سلام،آیا حجامت ساقین باعث برطرف شدن مشکلات رحمی میشود؟آیا احتمال داره تنبلی تخمدان با این روش بهبود پیدا کنه؟
ارسال کننده نظر : محمدی      تاریخ ارسال نظر : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
  

سلام. بسیار موثر است اما باید با تجویز پزشک باشد.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹



  با سلام و خسته نباشید،سوالی داشتم اینکه انجام حجامت ساقین در ماه رمضان مشکلی نداره؟واینکه خانم در روز ۶قاعدگی میتونه این حجامت رو انجام بده و براش مشکلی پیش نمیاد؟ با تشکر
ارسال کننده نظر : الف      تاریخ ارسال نظر : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
  

سلام. در حجامت ساقین همیشه احتمال ضعف هست و با زبان روزه و در زمان قاعدگی به هیچ وجه انجام ندهید.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹



  سلام، ببخشید حجامت برای صفراوی ها ممنوع است یا نه؟
ارسال کننده نظر : مرتضی      تاریخ ارسال نظر : ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
  

سلام. خیر.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹



  سلام لطفا درخصوص رنگ های زرد وشطرنجی هم توضیح مرقوم فرمایید من متوجه نشدم عزت زیاد
ارسال کننده نظر : صفا      تاریخ ارسال نظر : ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
  

سلام. در توضیحات زیر هر صفحه گفته شده است.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹



  سلام بنده نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه لیوان انداختن(cupping) داشتم شما مطلبی در این زمینه دارید؟
ارسال کننده نظر : Behnaz sadat      تاریخ ارسال نظر : ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
  

سلام. قسمت اعمال یداوی همین پایگاه، مطالب مربوط به بادکش اندازی را مطالعه کنید.


ارسال کننده نظر : مدیر وب سایت      تاریخ ارسال پاسخ : ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹



 
12
نظر خود را ثبت کنید

کاربر گرامی؛ سلامٌ علیکم

 

لطفا پیش از ثبت نظر خود توجه داشته باشید:


تجویز دارو و پیچیدن نسخه برای بیماری و مشکلات شخصی و موردی، نیاز به شرح حال کامل و معاینه بالینی دارد که طبیعتاً از طریق ارتباط مجازی، قابل حصول نیست.

 

 

لذا خواهشمندیم از تقاضای نسخه و دارو برای بیماری های موردی، اجـتناب فرمایید.

 

سایر نکات:


❶از اعلام نشانی و تلفن درمانگاه معذوریم. درصورت تمایل از طریق پایگاه «طبیب شهر»، پزشک مورد نظر خود را جستجو کنید.

ابتدا مقالات مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان از نبود اطّلاعات مورد نظرتان، نسبت به طرح سؤال اقدام کنید. از پاسخگویی به سؤالاتی که در متن مقاله پاسخ داده شده اند معذوریم.

❸از طرح سؤال هایی که نیاز به پاسخ های خصوصی و ارسال به پست الکترونیک دارد خودداری فرمایید.

❹پاسخگویی به سؤالاتِ کلّی و نیازمند پاسخ های مفصّل در توان پایگاه نیست.

❺نشانی پست الکترونیک شما در نزد پایگاه طبّ شیعه محفوظ است.

❻هرنظر را تنها یک بار ارسال کنید و از تکرار ارسال نظرات خودداری کنید.

❼حتّی المقدور از ارسال نظرات به صورت «فینگیلیش» خودداری کنید.

❽پاسخ هاي ارائه شده، كلّي و عمومي هستند و پاسخ دقيق و تخصّصي، تنها با ويزيت بيمار امكانپذير است

 

 

با سپاس و امتنان        

دکتر وحید علیان نژادی

نام :  
ایمیل :
* نظر شما
 

سایر مقالات این موضوع

سالنمای حجامت 1399 شمسی (هدیه پایگاه طبّ شیعه)[1407بازدید]
سالنمای حجامت 1398 شمسی (هدیه پایگاه طبّ شیعه)[72111بازدید]
سالنامه حجامت 1397 هجری شمسی (هدیه پایگاه طبّ شیعه)[19536بازدید]
سالنمای حجامت سال 1396 هجری شمسی(هدیه پایگاه طبّ شیعه)[36214بازدید]
سالنامه حجامت 1395 هجری شمسی؛ هدیه پایگاه طبّ شیعه[27909بازدید]
سالنامه حجامت 1394 هجری شمسی؛ هدیه پایگاه طبّ شیعه[38663بازدید]
حجامت شناخت؛ مقاله چهارم؛ انواع حجامت[73804بازدید]
حجامت شناخت؛ مقاله سوّم؛ تمهیدات حجامت[22548بازدید]
حجامت شناخت؛ مقاله دوّم؛ روش اجرای حجامت [35735بازدید]
سالنامه حجامت 1393 هجری شمسی؛ هدیه پایگاه طبّ شیعه[45003بازدید]
حجامت شناخت؛ مقاله نخست؛ سیر تاریخی[19634بازدید]
سالنامه حجامت سال 1392 هجری شمسی(هدیه پایگاه طبّ شیعه)[38796بازدید]
آزمون علمی حجامت[18074بازدید]
آموزش روش عملی انجام بادکش[624263بازدید]
آشنایی با بادکش درمانی[103171بازدید]
زالو؛ جرّاح کوچک[130236بازدید]
«حـــجـــامـــت»؛ آداب و توصیه ها[99639بازدید]
سالنمای حجامت سال 1391 هجری شمسی(هدیه پایگاه طبّ شیعه)[14321بازدید]
توطئه حذف حجامت در ایران(مقاله انتخابی)[14156بازدید]
پرسش هایی از استاد حسین خیراندیش درباره حجامت[61836بازدید]

نمایش تمامی عناوین این موضوع

آخرین مقالات

تدابیر طبّ ایرانی در درمان ناباروری
هشدار: من از واژۀ «چاق» استفاده می‌کنم (مقاله انتخابی)
صنعت قند با خریدن دانشمندان، تقصیرها را گردن چربی انداخت (مقاله انتخابی)
معماری و خانه‌سازی قرآنی در عصر حکومت امام مهدی (عجّل الله فرجه) (مقاله انتخابی)
واکسن؛ ابزار کنترلِ جمعیت در دستان بیل گیتس(مقاله انتخابی)
الفبای نفوذ! (مقاله انتخابی)
استعمار نوین در سایه آموزش زبان انگلیسی (مقاله انتخابی)
«بنزین»، «گازوئیل» و «خوراک دام» به ‌خورد مردم ندهید.
واکاوی دیدگاه شریعت درباره فرزندآوری و مدیریت جمعیت(مقاله انتخابی)
ساده انگاری در مقوله «مُد»!!
«با لبخند کارکردن» چگونه به زنان آسیب می‌رساند؟ (مقاله انتخابی)
بررسی و تحلیل سند 2030 یونسکو (مقاله انتخابی)
مخترع «واقعیت مجازی» می‌گوید همین حالا شبکه‌های اجتماعی‌تان را حذف کنید! (مقاله انتخابی)
بورس‌های تحصیلی؛ ابزاری برای نفوذ و جذب نخبگان (مقاله انتخابی)
جذابیت و زیبایی به قیمت انواع سرطان (مقاله انتخابی)
هر چه فقیرتر باشی، بیشتر به صفحهٔ گوشی‌ات نگاه می‌کنی (مقاله انتخابی)
ساده‌زیستی نه‌فقط زیبا بلکه ضروری است (مقاله انتخابی)
وقتی با فرزندت هستی، آن گوشی لعنتی‌ را بگذار کنار (مقاله انتخابی)
رژیم هفت خورش؛ لذّت کاهش وزن و سلامتی
بگذارید دوباره حوصلۀ بچه‌هایتان سر برود (مقاله انتخابی)
برای بچه‌ها به جای تبلت بیلچه بخرید (مقاله انتخابی)
نقش بینش توحیدی در سلامت انسان (مقاله انتخابی)
سیاست فرزند آوری: الگوی نژادپرستی اسرائیل (مقاله انتخابی)
هشت غذايي كه كارشناسان هرگز نمي‌خورند (مقاله انتخابی)
زندگیِ آزمون‌زده (مقاله انتخابی)
مبارزه با حجاب، انحراف است (مقاله انتخابی)